Kasvulla lisätään yrityksen liikevaihtoa ja mahdollisesti myös voittoa. Pitkällä aikavälillä kasvu voi lisätä tuotantoa ja sen mukana alentaa keskimääräisiä kustannuksia jolloin voittomarginaalit kasvavat. Kasvulla pyritään lisäämään markkina-asemaa ja hinnoitteluvoimaa.
Kasvutavoitteiden saavuttamiseksi Lavango Oy tarjoaa palveluina:
- Strategiatyön sparrausta ja kirkastamista
- Toimintaprosessien kehitystä ja virtaviivaistamista
- Asiakasymmärryksen ja johtamisen ymmärrystä
- Tuotteiden ja palveluiden kaupallistamista
- Markkinoinnin ja myynnin tehostamista
- Viennin käynnistämistä
Kokeneet konsulttimme etsivät juuri teidän yritykseenne parhaan ratkaisun.
Strategiatyön sparraus ja kirkastaminen
- Strategian uudistus asiakaslähtöisyys varmistaen
- Päivitetään missio, strategia, luodaan tavoitteet
- Määritetään yrityksen tärkeimmät asiakasryhmät ja heille tarjottava lisäarvo
- Laaditaan toimenpiteet suunnitelmien toteuttamiseksi
- Tavoitteena on parantaa yrityksen kilpailukykyä
Toimintaprosessien kehitys ja virtaviivaistaminen
- Tehostetaan yrityksen toimintaa kehittämällä yrityksen toimintaa asiakaslähtöisemmäksi
- Yrityksen pääprosessien määritys ja kehitys
- Selvitetään digitalisaation mahdollisuudet uusien toimintatapojen hyödyntämisessä
- Sovelletaan Lean-filosofiaa koko yrityksen läpi
- Tavoitteena on luoda tehokkaampi toimintatapa hyödyntäen uuden teknologian mahdollisuudet
Tuotteiden ja palveluiden kaupallistamista
- Tuotteiden ja palveluiden kaupallistamisessa varmistetaan
- Ymmärrys asiakkaista ja markkinoista
- Tuote tai palvelu sopii asiakkaiden tarpeisiin ja tuo asiakkaalle lisäarvoa
- Tuotteen tai palvelun brändi luo positiivisia mielikuvia
- Tuloksena saadaan markkinoille kilpailukykyinen tuote
Markkinoinnin ja myynnin tehostamista
- Yrityksen liiketoiminta kehittyy entistä kilpailukykyisemmäksi markkinointistrategiaa ja asiakkuudenhallintaa kehittämällä.
- Strategian luominen asiakassegmentointiin ja -palveluun
- Asiakassegmenttien tarpeiden ymmärtäminen
- Kartoitetaan uusia markkinoita, hinnoittelua ja jakeluvaihtoehtoja
- Tavoitteena on myynnin kasvu tai käynnistäminen uudessa myyntikanavassa
Viennin käynnistäminen
- Määritetään yrityksen tärkeimmät kilpailuedut kasvun ja kansainvälisillä markkinoilla. Vientivalmiuksien kehittäminen yrityksessä
- Vientistrategian luonti
- Kontaktien luonti vientimarkkinoilla
- Messutapahtumat ja asiakassuhteiden syventäminen
- Tavoitteena on liikevaihdon kasvattaminen viennistä
Jukka Taskinen
toimitusjohtaja, Lavango Oy
diplomi-insinööri
Hyväksytty hallituksen jäsen, HHJ
25 vuoden kokemus kansainvälisestä liikkeenjohdosta
Nokia, Kone ja GE Medical
- Liikkeenjohdon, myynnin ja markkinoinnin sekä asiakaspalvelun ammattilainen ja asiantuntija
- Toiminut useissa globaaleissa liikkeenjohdon ja myynnin tehtävissä
- Kokemusta brändin rakentamisesta ja brändin lisäarvon luomisesta
Ota yhteyttä:
jukka.taskinen@lavango.fi
www.linkedin.com/in/jukkataskinen
P. 040 545 6932
Pirkko Taskinen
diplomi-insinööri
25 vuoden kokemus kansainvälisestä liiketoiminnast
Nokia, Ericsson, Alcatel ja Storvik & Co
- Yrittäjä, joka kehittää erikokoisten yritysten asiakaslähtöistä kaupallistamista, myynnin kasvattamista ja kansainvälistä liiketoimintaa käytännön läheisesti
- Markkinoinnin ja asiakasyhteistyön vahva asiantuntija ja ammattilainen
- Osaaminen on kertynyt kotimaisissa ja kansainvälisissä projekteissa, yhteistyöhankkeissa ja asiakasrajapinnassa
Ota yhteyttä:
pirkko.taskinen@lavango.fi
www.linkedin.com/in/pirkkotaskinen
P. 040 506 2079